Om Os

Bogense Heldagsskole ligger på Stegøvej 2, 100 meter fra Kattegat i et naturrigt område, 10 minutters gang fra centrum af Bogense.
Bygningerne var oprindelig et stort garveri, og har siden 1978/79 været brugt til mange forskellige slags skoler, heriblandt højskole, efterskole og friskole.

I dag er skolen et tilbud til unge, over den skolepligtige alder, dvs. efter 9. klasse.

Dette undervisningstilbud henvender sig særligt til unge, som for en kortere eller længere periode har brug for et modnings-/beskæftigelsestilbud, som tager udgangspunkt i den enkelte og dennes særlige udfordringer. Typisk skabes et program, som motiverer den unge, så ”gnisten tændes igen”, og der kan foregå en struktureret forberedelse til at starte på et STU-forløb eller et uddannelsesforløb på FGU (Den Forberedende GrundUddannelse).
Derudover udbyder skolen STU for 18-25-årige